Nyungwe Yağmur Ormanları Milli Parkı

SONY DSC

Ruanda’da gidilecek yerlerden en merak ettiğimiz ve ismi itibariyle pek gizemli ve büyüleyici görünen Yağmur ormanı yolculuğumuzu, geçtiğimiz bir hafta sonunda nihayet gerçekleştirdik. Milli park hakkında kısa bir bilgi ve yol hakkındaki küçük detaylardan sonra eklediğim fotoğraflarla doğanın güzelliğine bizzat şahit olabilirsiniz.

Nyungwe Yağmur Ormanı, Ruanda’nın güneybatısında, Burundi sınırında yer alıyor. Orta Afrika’nın en geniş korunmuş ormanı olarak anılıyor. 13 farklı çeşit primata, yaklaşık 280 çeşit kuşa, 1068 bitki çeşidine ve memeli hayvanlara ev sahipliği yapıyor. Afrika’nın kuş gözlem konusunda en iyi bölgesi. Başkent Kigali’den  arabayla yaklaşık olarak 5 buçuk saatte ulaşmak mümkün. Toplamda 225 km’lik bir yolculuk. Yol Afrika şartlarına göre iyi ama oldukça kavisli olduğu için biraz yorucu. Yol boyu izlediğimiz harika Ruanda manzarasına artık alışmış olmama rağmen, her seferinde hayran kalmayı başarıyorum. Yeşile olan tutkumuz sayesinde yolun uzunluğu ve zorluğu hiç etkilemiyor bizi. Yaklaşık 3 saatlik yolculuk sonunda Ruanda’nın ikinci büyük şehri Butare’den geçip, Nyamagabe ‘den batı yönüne dönerek bizi Nyungwe Milli Parkı girişine götürecek yola girdik. Ruanda’daki en büyük sorunlardan biri olarak gördüğümüz, otoyolda bilgilendirme tabelalarının olmaması, halktan birine ne sorarsanız sorun  ‘hee,’  (ki bu evet anlamına geliyor) diye cevap vermeleri insanı büyük strese sokuyor. Çünkü döneceğiniz yanlış bir yol, yolculuğunuzu iki saate kadar uzatabilir ve zaman zaman benzin istasyonlarında benzin kalmaması gibi etkenler de bir araya gelirse, National Geographic’te yayınlanan ‘Kabusa Dönen Yolculuklar’ da bulabilirsiniz kendinizi.  Buradan sonra yağmur ormanının içinde yol boyu hiçbir şeyin olmadığı 2 saatlik bir mesafe bekliyordu bizi. Düşününce biraz ürkütücü geliyor. Orta Afrika’nın en büyük ormanlarından birinde, telefonun çekmediği, kimsenin olmadığı bir yolda iki saat yolculuk yapacak olmak hem heyecan verici hem de biraz stres yaratan bir duygu. Tecrübeyle test edildi. Ama ne zamanki o kocaman ağaçlı yola girdik ve yangın çıkmış izlenimi veren ağaçların üzerine düşmüş sis kümelerini gördük, işte o zaman stres kuş oldu uçtu.

IF

Yol boyu sevimli maymunlar gördük. Yolun kenarında yiyecek bir şeyler arıyorlar, eğleniyor gibi görünüyorlardı. Arabanın camını açıp içeriye oksijen dolmasına izin verdik. Bir ara durup ormanın sesini dinledik. İlginç kuş sesleri ve orman halkının fısıldaşmaları harika bir tonla kulaklarımıza doldu.

SONY DSC

İki saatin sonunda ziyaretçi noktasına vardık ve ormanın içinde yapılan turların saatleri ve süreleri hakkında bilgi aldık. Daha sonra geceyi geçireceğimiz otel için yaklaşık yirmi dakikalık daha yolculuk yaptık. Öğle saatlerinde giriş yapıp, yemeğimizi de yedikten sonra yürüyüş turumuz için ziyaretçi merkezine geri gittik. Kayıt yaptırmamızdan kısa bir süre sonra şiddetli yağmur yağmaya başladı. Yağmur ormanının yağmuru da bir acayip oluyormuş onu gördük. Önce her yerde sis bulutları vardı, sonra mor mor bulutlar tepeleri sardı. Tepe dediğime bakmayın, her yer ağaç. Rehberimiz bu havada turun zor olacağını anlatınca bir sonraki güne erteleyerek otelimize doğru yola çıktık.

Kaldığımız otel tek kelimeyle mükemmeldi. Burada uzun uzun anlatıp kimsenin canını sıkmak istemem ama, Afrika’nın ortasında, ormanın içinde bir otel ne kadar mükemmel olabilir ki kaygısında olanlar şurayı tıklayarak aydınlanabilirler : Nyungwe Forest Lodge Yağmur ormanına bakan bir oda, dışarıya çıktığınızda gözünüzün alabildiğince yeşil çay tarlaları ve harika yemekler, oteli anlatmak için yeteli birkaç kelime… Bu arada ormandaki ağaçları dev brokolilere benzeten bir ben miyim merak ediyorum ? 🙂

IF

Ertesi gün nihayet ormanda yürüyüşümüzü gerçekleştirdik. Yürüyüş parkuru ormanın içine doğru ilerlerken değişik ağaçlar ve bitkiler gördük. Yokuş aşağı, ormanın derinine doğru indik. Parkurun içinde iki tane asma köprü bizi ormanın diğer bölümüne taşıdı. Gruptaki Amerikalı arkadaşlardan bazıları biraz çekinerek geçtiler köprüyü. Güvenli görünüyordu ama ayaklarınızın altındaki yeşil okyanus biraz baş döndürücü olabiliyor. Sonrası tırmanış. Bu kısımda zorlandığımı itiraf etmeliyim. Sigara içen birilerinin halini düşünemiyorum. Doğa insanı yoruyor evet 🙂

IF

Sanırım dünyanın en büyük solucanını burada gördük.

IF

Kafamızı kaldırıp gökyüzüne baktığımızda bu muhteşem kara dantelle karşılaştık. Yapraklar göğü nakış gibi doldurmuşlardı.

IF

Parkuru sağ salim tamamladıktan sonra Kigali için dönüş yolumuz epey uzun olduğundan bir şeyler atıştırmak için ziyaretçi merkezinin bahçesinde oturduk. O sırada şu aşağıdaki sevimli arkadaş bana poz vermek için geldi ve önümüzde durdu. Selam çakıp tesisin mutfağının bahçesine gitti. Sanırım oradan bir şeyler aşırmaya alışmış:)

IF

Ruanda’da yapılacak en güzel aktivite sanırım yağmur ormanını ziyaret etmekti. Buralara yolu düşenlere mutlaka öneririm.

10 thoughts on “Nyungwe Yağmur Ormanları Milli Parkı

1. Ne güzel bir seyahat olmuş, doğa bir harika, yaşadığınız tam bir macera 🙂 Yediklerinizden ilginç bir şeyler var mıydı :)?
    Banu

• Doğa her zaman çağırır 🙂 Dünyanın neresinde olursak olalım yeşile karşı güçlü bir çekim var içimizde. Benzetmeler olmasa hayat çok yavan olurdu benim için 🙂 Teşekkürler.

2. Ya ne güzel..Afrika’da çalışmayı hep istemişimdir hatta bir sivil toplum kuruluşu da bulmuştum ama sonra çok olumsuz duyumlar aldım kuruluşla ilgili o yüzden cesaret edip gidemedim. Eğer sizin için özel değilse, hangi alanda çalışıyorsunuz orada acaba?

• ben de benzer bir yoldan geçtim, bu soruyu ben de merak ediyorum. hala da vazgeçmiş değilim Afrika sevdasından. beni de haberdar edebilir misiniz acaba?

• Arkadaşlar bence buraya gelmek (bütün Afrika ülkeleri için söylemiyorum elbette ama) gözünüzü korkutmamalı. Çevremizde Avrupa’dan ve dünyanın bir çok bölgesinden gelen öğrenciler var. Güzel kuruluşlar var bu işe aracılık yapan. Bence iyi bir araştırma yapılıp bir tanesi seçilebilir. Dünya üzerinde görülmesi gereken yerlerden biri Afrika. Burada yaşayan insanların hayatları çok farklı. Eminim sizlerin de hayat görüşüne büyük katkılarda bulunacak deneyim yaşarsınız burada.