Başkasının Rüyaları- Cemil Kavukçu

phpThumb_generated_thumbnail”Denizler rüyasına girerdi. Rüyasında bir koyda, çakıl taşlarının üstünde oturan, kısa pantolonlu bir çocuk görürdü. O çocuğun kendisi olduğunu bilirdi ama , yüzünü hiç görmezdi. Göremezdi, çünkü o anda rüya gördüğünü de bilirdi.”

Gerçek, rüya, öykü üçgeninde iyi düşünülmüş bir kurgu var karşımızda. Öykülerden oluşuyor aslında kitap. Ama bitirdiğimde bir roman okumuş gibi hissediyorum. Öyküler de, içindeki karakterler de, karakterlerin gördüğü rüyalar da birbiriyle bağlantılı. Küçük bir çocuğun öğle uykusunda gördüğü düşle başlayan öyküler, bir yazarın hayal gücüyle başka boyutlara ulaşıyor. Karakterler öyküler arasında yolculuk yapıyor. Her yolculuktan ayrı bir keyif alıyorum. Öykülerin çoğunda bir kara  karga var. Kimi zaman bir kayanın üzerinden korkutacak kadar kötü bakıyor, kimi zaman da taş bir heykel oluyor. Bir karakterin iç sesine dönüşüyor, onunla konuşuyor, ya da bir meyhanenin tabelasında görünüyor, dükkanın sahibine bürünüyor. Bir öyküde ‘uyku’ oluyor karga. Uçup gidiyor. Geri dönene kadar kahramanımızın gözüne uyku girmiyor.

Anlatım sürükleyici, öyle ki kısa sürede sanki bir roman okuyormuşum gibi olayların sonunu merak ederek hemen okudum. Sonunda ise güzel bir sürpriz bekliyordu beni. Cemil Kavukçu’yu ilk kez okuyorum ve tarzını çok beğendim. Karakterlerin rüyalarını ve düşüncelerini anlatışı, öykü ve rüya geçişlerindeki o ince çizgi öylesine hassas ve narin ki… Diğer öykülerini de yakın zamanda okumayı planlıyorum.

”Gülümsemeleri yapay ve zorlama olmamasına karşın doğal da değil. Başkalarının gülüşüymüş gibi, çok önceden gülünmüş de yüzlerinde unutulmuş gibi; biraz acemi,yapıştırılmış gibi.”

 

Bir Yanıt Bırakın

