Egzotik Meyve Keşifleri

Madem Afrika’dayız, o zaman biraz da egzotik nefis meyvelerinden bahsedelim:

meyve

Yukarıdaki resimde sol tarafta kalan içi yapışkansı çekirdeklerle bezenmiş meyvemizin adı Passion Fruit, yani tutku meyvesi. Ülkemizde de bilinen passiflora bitkisinin meyvesidir kendileri. Çarkıfelek çiçeği olarak da bilinir. Bitkinin yaprakları stres ve endişeyi azaltıcı olduğu düşünülen çay yapımında kullanılıyor. Ofiste bazen stres azaltma yöntemi olarak kullandığımız zamanlar da oldu, itiraf edyorum 🙂 Ama Afrika’ya gelince bir de baktım mis gibi bir meyvesi varmış. Fotoğrafta çok da çekici görünmediğinin  farkındayım. Ama harika bir kokusu ve ilginç bir tadı var. Ortadan ikiye bölüp, çan kısmında kalan iç malzemeyi kaşık yardımıyla yiyebiliyorsunuz. bitkinin harika bir çiçeği var. 260px-Passiflora_caerulea_4

İnternette yaptığım araştırmada değişik bilgiler edindim:

‘Meyvenin anayurdu Tropikal Amerika’dır ve dünyaya yayılmış  400 kadar türü vardır. Rahatlatıcı, sakinleştirici ve cinsel istek arttırıcı olduğu bilinmektedir. C,B1,B2, B5, Kalsiyum, Fosfor ve Protein açısından zengin bir meyvedir. Yenebilen meyvelere sahip bütün Passiflora türleri için günde 2 taneden fazla meyvelerinden yenmesi tavsiye edilmemektedir. Zira çok aşırı tüketimi uyku, halsizlik gibi sorunlara neden olabilmektedir.’

Burada halk pazarında bu değerli meyvenin kilosu 1200 ruanda frangı yani yaklaşık 2 dolar. Avrupa’da tanesinin yaklaşık 2 euro olduğuna dair yazılar okudum. Şanslıyım o halde 🙂

Diğer iri yarı ve garip görünüşlü meyvemizin adını pazarda dahi öğrenemiştim. Belki sadece yerel dilinde ismini bildiklerinden bize anlatamadılar bilmiyorum. Son pazara gidiğimizde fotoğrafını çekip afrika meyveleri etiketiyle instagramda yayınlamıştım. Biri sağolsun adını yazmış. Ben de o sayede araştırabildim. Bu garip yaratık görünüşlü meyvenin adı JackFruit. Hakkında bulabildiğim bilgilerse şöyle :

‘Güney ve Güneydoğu Asya bölgelerinde , düşük rakımlı bölgelerde yetişmektedir. Dünyanın en büyük ağaçta yetişen meyveleri arasındadır. Yaklaşık çapı nadirende olsa 25 cm’yi (10 inc) bulmaktadır ve ağırlıkları yaklaşık 35 kg’ye kadar çıkmaktadır. Tadı ananasa benzemekte olup ama ondan daha yumuşağımsıdır ve daha az çekici bir tadı vardır.’

IMG_2675

Henüz meyveyi tatmadım. Kesilip bir parça olarak satıldığını tahmin ediyorum. O kadar büyük meyveyi alan bir kişinin tüketmesi imkansız gibi görünüyor. Çekirdekleri de daha sonra çorba yapımında kullanılıyormuş. Ayrıca kurutulup cips gibi tüketim şekli varmış. Yandaki fotoğrafı görünce çok şaşırmıştım. Dünyanın en büyük meyvesi ünvanını hak etmiyor mu sizce de.

Karlı bir günde biraz da olsun içinizi ısıtmaktı niyetim. Art niyet aramayalım lütfen 🙂 Sizi biraz rahatlatacaksa,  burada da hafif yağmur var…

Bir Cevap Yazın

