Adım Adım Bahçe Günlerim

İş hayatından elimi ayağımı çekince,uzun zamandır hayalini kurduğum kendi bahçemizde sebze yetiştirme çalışmalarına başladım.Konuyla ilgili tüm bilgiyi internetteki diğer bloglardan ve sebze yetiştiriciliği ile ilgili bilgi yayınlayan sitelerden buldum.Bilgi paylaşımı her zamanki gibi oldukça işime yaradı.Biraz da deneme yanılma yöntemiyle bir şeyler yaptım.Sonuçta bu ilk denemem ve elbette herşeyi iyi planlayamadım. Afrika’da roka yetiştiren bir İzmirli olarak şimdilik sonuçtan memnunum.

Türkiye’den gelirken sevgili babam ve annem benim için kıl biber tohumu,dereotu,maydanoz,roka,tere tohumu aldılar.Gelirken onları yanımda getirdim.İlk deneme için bunlar yeterli diye düşündüm.Bir de iklim şartları ve toprak elverişli olacak mı diye merak ediyordum.Burada sürekli mayıs ayını yaşıyor gibiyiz.Her gün bir parça güneş var.Eylül itibariyle yağmur sezonu da başladı ama yine de bütün gün yağmıyor.hava sıcaklığı 25-30 derece civarında.Akşamları yarı yarıya düşüyor.Ama genelde rüzgar çıkmadığı sürece gayet ılık bir hava var.Nem fazla yok.O yüzden tertemiz ve ferah bir hava.Sabahları erkenden uyanıyorum.Kendimi çok dinç hissediyorum.İstanbul’dayken yatakten sürünerek kalkardım.Saati 5 dk erteleye erteleye sonunda koşarak hazırlanmak zorunda kalırdım.Burada erken kalkma gibi bir derdim yok ama yine de her sabah saat 7 gibi uyanmış oluyorum.Sanırım temiz havanın etkisi.Sonra biraz kitap okuyorum,uyumak için biraz daha takılıyorum..

Tohumdan sebze yetiştirmek sanıldığı kadar kolay değil.İlk olarak tohumları bir gece önceden nemli bir bezin içine koyarak beklettim.Ertesi gün toprağa gömdüm.Üzerlerini ince bir tabaka toprakla örttüm.Her gün fısfıs yöntemiyle suladım.Geceleri üşümelerini engellemek için üzerlerini streç film ile örttüm.Çok fazla güneş altında bırakmadım.Onlarla her gün ilgilendim.Salata yaparken domateslerin çekirdeklerini ayırdım.Onlarda domates yetiştirebilir miyim diye merak ettim.Tam bir deney oldu benim için.İşte bunlar ayırdığım çekirdekler ve bir süre sonraki gelişimleri

Sonuç olarak bahçenin yarısından fazlası domateslerle doldu taştı!Tohumlarım böylece onlara gösterdiğim ilgi sayesinde,yavaş yavaş çimlendiler.Boyları bir elim kadar olunca onları tek tek ayırıp küçük kaplara diktim.Burada artık bahçeye gömebileceğim boya gelene kadar büyüdüler.Sonra yine tek tek onları bahçede hazırladığım alana diktim.Roka, maydanoz ve dereotlarını bahçeye ektim.Onlar da yavaş yavaş büyümeye başladılar.İlk zamanlar pet şişelerden yaptığım saksılarda küçücük bir tohum çimlense mutluluktan uçuyordum.Şimdi domateslerim yavaş yavaş meyve vermeye başladılar.İlk minik domatesi gördüğümde nasıl duygulandım.Bunun nasıl bir duygu olduğunu ne kadar anlatsam boş.Hayatında hiç bir şey yetiştirmemiş birinin anlaması mümkün değil.Şimdi bahçemizin adım adım fotoğraflarını ekliyorum.Seneye daha planlı çalışacak ve farklı sebzeleri de ekleyerek devam edeceğim.

 

 

 

Domatesler büyüdükçe onlara destek gerekti.Bahçeyi kapattıkları bambulardan ayırmıştım.Domates fidelerinin yanına tek tek çubukları saplayıp,iple bağladım.Böylece rüzgarda ve yağmurda daha dayanıklı oluyorlar.Rüzgar çok kuvvetli burada.Bir kaç sefer domateslerin hepsi yan yattı.Onları tekrar düzelttim.Bambu desteğiyle daha mutlular şimdi.Tabii işimiz bitmedi hala.Arada domateslerin diplerini çapalıyor,yabani otları temizliyorum.Biberler ve yeşillikler her gün sulanıyor.Domatesler ilk meyveleri toplandıktan sonra sulanacaklar.İlk zamanlar hergün suluyordum.bir blogda okumuştum.Ama sonra bunun çok yanlış olduğunu öğrendim.Meğer domatesler meyve vermeden sulanmazlarmış.Ama sonra sık sık sulamak gerecekmiş.Biberler için durum farklı.Onlar hergün sulanmaktan mutlular.zaten burada iki günde bir yağmur yağıyor.Bir şekilde sulanıyorlar işte…

3 thoughts on “Adım Adım Bahçe Günlerim

  1. Harika bir şeyin peşindesin, onlar çoğaldıkça daha da mutlu olacaksın, böylelikle pazara gidip çanta taşımaya zorlayan insanlara belki de daha az maruz kalırsın. 😛

Bir Cevap Yazın

