‘Bin Tepeli Şehir’ den yansımalar…

Burada,Kigali’de pırıl pırıl parlayan güneşin altında başlayan günümüz aniden bulutlanıyor,güneş daha gökyüzünden eteğini çekmeden bulutlar göğün yarısını sahiplenmişcesine güneşe inat yağmaya başlıyorlar.Güneş tedirdin,gitmekle kalmak arasında,öylece gökyüzünde,karşı dağların tepesinde nazlı nazlı sallanıyor.Hiç acelesi yok.Oysa bulutlar öyle dolular ki…Bir yandan yağmur yağmaya çalışırken diğer yandan güneş direniyor…

Odada bilgisayarın başındayım.Kafamı kaldırmasam bu müthiş doğa olayını kaçırmış olacaktım.Odadayken yüzüm sol taraftaki cama dönük.İçeriye bulutların gölgesi sızmış,yağmur yağıyor.Sonra birden gözüm masanın diğer tarafında çırpınan güneş parçalarına takılıyor.Nasıl oluyor diyorum;sol tarafım yağmurlu,sağ tarafım güneşli…Bu iki kavram aklıma hemen gökkuşağını getiriyor.Pencerelere  koşuyorum.Gökkuşağı yakalamaya çalışıyorum.Yukarıya çıkınca bir de bakıyorum gökyüzü ikiye bölünmüş,bir tarafı güneşe,diğer tarafı bulutlara teslim.Dağların ortasında muntazam bir yay var..rengarenk çizgilerle bezenmiş.Hayretle bakıyorum manzaraya.Daha önce hiç böylesini görmemişim.Elbette çocukluğumdan beri beni büyüleyen gökkuşakları gördüm,sınırlı sayıda.Ama bu seferki ikiye ayrılmış göğün bir hediyesi.Ben hayran hayran bakıyorum bu güzelliğe,bir yandan pencereden yüzüme yağmur tanecikleri  çarpıyor.Elimde fotoğram makinem,en iyi kareyi yakalamaya çalışıyorum.Bir kez daha makinemin  özelliklerinden yakınıyorum.Ah diyorum şimdi şu manzaranın hakkını verecek bir objektifim olsaydı…Derken aniden renk cümbüşünün içinde şiddetli bir parıldama oluyor,şimşek çakıyor.Hayatımda ilk kez bir gökkuşağının içinden şimşek çaktığını görüyorum.Ardından bir gök gürültüsü sessizliğin içinde yankılanıyor…Renk cümbüşü bulutların baskısına daha fazla dayanamıyor.Diğer pencerelere koşuyorum.Artık güneş nazlanmayı bırakmış,bulutlara bırakmış kendini.Gökyüzü tek renk oluyor.Morumsu bir grilik yayılıyor Kigali tepelerinin üzeirne.’Bin tepeli şehir’ diyorlar buraya.Her tepede ayrı bir doğal güzellik…

Bir Yanıt Bırakın

