İzmir Fuarı

İzmir Fuarı.Çocukluğumun hayaller şehri.Sevgili babamın yılda bir kez fuar açılışında ellerimizden tutup götürdüğü, 30 yaşımda olmama rağmen hala unutamadığım anılarımla dolu günler..Ne zaman Eylül gelse okullar açılacak demekti.Ama bir de eğlenceli bir yanı vardı Eylül’lerin.Fuar zamanı!!Ailecek en güzel kıyafatler giyilir,haftasonu bir gün oraya ayrılırdı.Farklı ülkelerden gelen şirketlerin değişik makinelerine bakar,vay be adamlar bunu da yapmış şaşkınlığıyla dolaşırdık.Yurtdışından gelen ülkelere ait bölümleri büyük bir merakla gezer,firmaların bize uzattığı broşürleri naylon torbanın içine koyardık.Nedendir bilmem severdim o broşürleri.Sonra eve gelince sayfalarını karıştırır kaybolurdum içlerinde.

Dondurmalarımızı yerken uçan balonlardan alırdı babam.Rengarenk baloncularla dolu oldurdu fuar.Bir de kültür parktaki gölde kuğularla geziye çıkanları izlerdik.Babamla annem eski anılarını anlatırlardı fuarla ilgili.Eskiden Göl Gazinosu’nda Zeki Müren ,Safiye Ayla,Bülent Ersoy,Sezen Aksu,Tanju Okan,Gönül Yazar gibi dev sanatçılar  sahne alırlarmış.Manolya bahçesinin ismini Zeki Müren vermiş mesela..Zeki Müren babamdan bana geçmiş ve benden de umarım çocuğuma geçecek bir efsanedir..Keşke onun sahne aldığı zamanlarda yaşamış olsaydım.Bir kez onu canlı dinleseydim..

Yemyeşildir fuar.Büyük çam ağaçlarının altında yürüyüş yaparken bir ürperti gelir üzerinize.İzmir’in mis havası ciğerlerinize dolar.Kültür Park’ın içinde bir hayvanat bahçesi vardır.Babamla oraya gittiğimizde aklımda kalan hafızama kazınan görüntüler var.Bir maymun ailesi vardı.Anne olduğunu düşündüğüm dişi, yavrusunu kucağına yatırmış,kafasındaki tüyleri ayıklayarak bir şeyler arıyordu.Öyke itina ile çalışıyordu ki elleri bir insan eli gibi işliyordu.Bahadır vardı eskiden.1954’ten beri oradaydı.Yaşlandı gitti bahçede.2007 de öldü.Benim çocukluğumda gördüğüm ilk ve tek fildi o.Onunla ilgili babamın bir hikayesi vardı.Bir gün beyaz takım elbiseli bir adam çekirdek yiyiyormuş.Bahadır’a yaklaşmış.Demir pamaklıklardan içeriye elini uzatıp ona uzatmış.Bahadır da ne bilsin adam yiyecek bir şeyler veriyor diye hortumuyla çekmiş elindekileri.Meğer adam çekirdek kabuklarını uzatmış Bahadır’a.Sinirlenmiş ama kabukları da içine çekmiş bulunmuş bir kere.Sonra gitmiş yuvasındaki küçük göletten çamurlu suları çekmiş,çekmiş..Adamın yanına yaklaşıp bütün suyu üzerine boşaltmış.Beyaz elbiseli adam çamur içinde kalmış..

Fuar aktivilerinden olmazsa olmazı lunaparktı tabiki.Her çocuk gibi oraya gitmeye can atardık.Her birimizin belirli bir jeton hakkı olurdu.Ben çok küçükken babam ve iki kardeşimle birlikte bindiğimiz elma kurdu vardı.Kıpkırmızı kocaman bir elmadan çıkan yeşil bir kurt.Orada çekilmiş,babamın kamerayı işaret eden parmağına odaklanmış bir fotoğrafımız var.Babamın o fotoğraftaki bizi kameraya baktırma çabası,ben de dahil üç kardeş olarak üçümüzün de farklı yerler bakan şaşkın ve hafif ürkmüş suratları görülmeye değer :)Çarpışan arabalardan pek de hoşlandığım söylenemezdi.Zira bir keresinde bir dişimi kaybetmiştim orada.Ama balerini severdim.Balerin eteklerini nazlı nazlı  döndürmeye başlardı önce.Yavaş yavaş hızlanırdı..Dönerken bütün lunaparkı izlerdim..En sevdiğim ise dönme dolaptı..Kocaman ışıl ışıl bir şeydi.Renkli ışıkları başımı döndürürdü.Bayılırdım onunla güzel İzmir’imin semalarına bakmaya..

Lunapark aktıvitelerinden sonra kırtasiye bölümüne geçerdik.Burada büyük firmalar kilo ile defter satarlardı.Okul öncesi alışverişimizin bir kısmını buradan yapardık.O zamanlardan beri kırtasiye delisi olan ben,hangi defteri ,kalemi seçeçeğimi şaşırır hazine bulmuş gibi mutlu olurdum..Gün bitiminde elimizde kırtasiye ve broşür torbaları yorgun düşmüş bir halde babaannemlere doğru yola çıkardık.Gürçeşme yokuşunu tırmanmaya halimiz kalmazdı.İçimde hep bir ürpertiye neden olan yahudi mezarlığını da geçtikten sonra sıra merrdivenleri tırmanya gelirdi..Ve ufukta babaannemlerin mavi renkli,akşam sefalarıyla dolu kapısı belirirdi…Güzel bir fuar günü işte böyle sonlanırdı..

Bir Yanıt Bırakın

