kitapagacı.org

Twitter sayesinde tanıdığım bir site kitapagacı.org.Kendilerini ‘Kitap bağışlamak isteyenlerle kitaba gereksinimi olanları buluşturmak için kurulmuş olan ve gönüllülerce yürütülen bir sosyal sorumluluk projesi’ olarak tanıtıyorlar..

Kitap bul,Kitap bağışla,ilan ver bölümleri var.Bu bölümlerden,ihtiyacı olanlara kitap bağışlayabilir ya da ihtiyacınız olan kitapları bulmak için yardım isteyebilirsiniz..Sesinizi duyacak birileri mutlaka olacaktır..

Siteyi incelerken aklıma bir sürü soru geldi..Böyle güzel bir projeyi kim düşünmüştü, nasıl akıllarına böyle bir fikir gelmişti..Kendi kendime düşünerek sonuç bulamayacağımı anlayınca kitapağacı.org’a sormaya karar verdim..Kendilerine sorularımı içeren bir mail yazdım.Aslında bu bir nevi röportaj..Mail aracılığla yapılması enterasan olabilir ama sonuçta bilgiye ulaştık..Yolu önemli değil 🙂 Sağolsunlar beni kırmayıp sorularıma cevap verdiler..Ben de bu nadide insalar hakkında bir yazı yazmak istedim.Projelerini çok beğendim ve herkes duysun istiyorum..

İşte kendimce yaptığım kısa röportaj:

Nil: Kitapağacı.org gibi bir siteyi kurmak fikri nasıl ortaya çıktı ?Sizi böyle bir çalışmaya iten sebepler neler?

-Özüm Hanım: Siteyi kurma fikri Miliyet gazatesinde Meral Tamer’in bir yazısını okuduğumda oluştu.Meral  Hanım o günkü yazısının sonunda kitap ihtiyacı olan bir ilana yer vermişti.Ben de elimdeki fazla kitaplardan kim faydalanabilir , kime verebilrim diye düşünüyordum.O gün , kitap bağışlamak isteyenlerle kitaba ihtiyacı olanların birbirlerini bulabilcekleri bir platformun eksikliğini gördüm.Bu da sitenin kurulumu için ilk adım oldu.

Nil:Ekibiniz kaç kişiden oluşuyor?

-Özüm Hanım:Ekibimiz tamamen gönüllülerden oluşuyor Sayı vermek istemiyorum çünkü sabit bir sayımız yok.Ama sabit olarak bu işle ilgilenenlerin sayısı tahmin edebileceğiniz gibi çok ama çok az.

Nil:Siteyi yayında tutabilmek için finansal bir desteğiniz var mı yoksa kendi imkanlarınızla mı yayınlıyorsunuz?

Özüm Hanım:Site için hiçbir yerden finansal  bir desteğimiz yok.

Nil:Bağlı olduğunuz başka dernekler ya da sosyal projeler var mı?

Özüm Hanım:Herhangi bir dernek ya da projeye bağlı değiliz.Sadece tanıtımımıza katkı sağlayan,ya da kitap bağışlayan bizim gibi kar amacı gütmeyen sosyal sorumluluk projelerinin linklerini biz de sitemizde yayımlıyoruz.Sitemizde linkleri bulunan dernek ,site ya da sosyal sorumluluk projelerinin tanıtımına katkı sağlama amacından başka hiçbiriyle bir ilişkimiz bulunmamaktadır.

Bu kısa soru cevap tekniği sayesinde site hakkında tanıtıcı bilgilere sahip olduk..Özüm hanım siteyi kurduklarında bu kadar ilgi göreceğini tahmin etmemiştik diyor ve ekliyor:’ Kitap konusunda duyarlı olan insanların az olduğunu düşünüyorduk, ama geçen 2,5 sene boyunca (Eylül’de 3. yaşımızı dolduracağız) gördük ki kitaba ihtiyacı olanlar kadar kitap bağışlamak isteyenlerin sayısı da oldukça fazla. Karşılaştığımız zorluklar da var tabii. Bildiğiniz gibi sitemiz sadece kitap bağışlamak isteyenlerle kitaba ihtiyacı olanları buluşturan bir platform. Kitapların ulaşımı konusuna müdahale etmiyoruz. Bu konuda kargo şirketlerinden sponsorluk almaya çalıştık, maalesef şimdiye kadar girişimlerimiz sonuçsuz kaldı. Umarız en kısa zamanda kitap bağışlamak isteyen gönüllülerimize kitaplarını ulaştırma konusunda da bazı imkanlar yaratabiliriz. …’

Özüm hanımı ve arkadaşlarını böylesine yararlı bir projeyi yürüttükleri için tebrik ediyorum.Ayrıca beni kırmayıp sorularıma cevap verecek zamanı ayırdıkları için de tekrar tekrar teşekkür ediyorum..Keşke etrafımızda böyle duyarlı , değerli insanların sayısı daha fazla olsa..İşte fazla olmadıkları için bu nadide insanların değerini bilmek lazım..Bu yazıyı yazmamdaki tek amaç buydu..Onları tanıtmak..Yaptıkları bu güzel şeyi paylaşmak..Olabildiğince fazla kişiye duyurmak..

Haydi bakalım sıra sizde..Evinizde bir köşede unutulmuş kitaplarınız mı var??Adres kitapagacı.org..Orada ihtiyaç sahibi olanlar sizleri bekliyor…Şimdi harekete geçme zamanı…

Bir Cevap Yazın

