Nesrin Sipahi’nin anısına…

Bugün canım arkadaşım Banu’nun hayatında yaptığı büyük ama önemli bir değişimin kutlamasını yapmak üzere bir kaç arkadaş toplandık iş çıkışı.Beşiktaş’taki Sıdıka’nın yerine gittik..Huzurlu bir müziğin eşlik ettiği,loş ışıklarla aydınlatılmış,şeffaf cam vazoların içindeki kurumus renkli dekoratif otlarla bezenmiş bir ortamdı..hayattan,yapmak istediklerimizden,bir tutam sorunlarımızdan hatta  ölümden bahsettik.Konu bir ara çocukken yasadığımız ama daha sonra kişiliğimizde etkisi olduğunu düşündüğümüz bir noktaya  geldi.Şimdi burada konuyu deşifre etmeme gerek yok ..Ama sonuc olarak Banu’nun babasının sevdiği Guzide Kasaci’dan bahsedildi.O anda birden bire babamın sevdiği sanatçılardan Nesrin Sipahi geldi aklıma.Bunca yıl sonra nasıl birden ve neden o  anda aklıma geldi hiç biliyorum.Elbise dolabının çekmecesinde Nesrin Sipahi’nin bir kaseti vardı.Adını değil ama kapağında deniz kenarına oturmuş bir kadının resminin olduğunu ve kasetin beyaz olduğunu çok iyi hatırlıyorum, görüntü hafızamda bir yerlere iyice yerleşmiş.Kasedi alarak o zamanlar her ergen gencin yaptığı gibi uç kısımlarını kağıtla doldurup, üzerine kaydedilebilir hale getirip, kimbilir üzerine hangi gündemdeki şarkıcıyı çekmiş,babamın o canım kasedinin gözünün yaşına bakmamıştım.Ama taa o zamanlar vicdan yapmış olmalıyım ki bugün birden bire aklıma geldi o kaset.Hem de kapak resmine kadar..Eve gelince youtube sağolsun,birkaç Nesrin Sipahi şarkısı dinledim,kendimce özür diledim hem Nesrin abladan hem de babamdan…

Bir de gittigidiyor da kasedi bulunca daha bir iyi hissettim kendimi..Ama 40 liralik etiket pek de hoşuma gitmedi..zaten alsam da onu dinleyebileceğim bir teyip yok artık..Ama babama bir güzellik yapıp belki plağını bulurum..Ona bir de pikap alırım..ne çok sevinir babam..Ah benim canım babam..Bana kitapları sevdiren babam..Bana türk sanat müziğini,Zeki Müren’i,Müzeyyen Senar’ı ,Nesrin Sipahi’yi…Munir Nurettin’i…sevdiren babam…Nasıl unuturum bana kattığın güzellikleri…

Evet bir şekilde konuyu yine babama bağladım ya tebrik ediyorum kendimi…Aslında bu gece bir konuğumuz vardı Edip Cansever.Özge bir şiirinden bahsetti ..Uzak Yakınlık.Teknolojinin eşsiz sunumuyla şiir telefonlardan bulundu..Okuduk hayran kaldık hepimiz..Burada paylaşmadan olmaz tabiki..Bu harika şiiri okuyup bir de Nesrin Sipahi’den ‘son Hıckırık’ı dinleyip iyi geceler dilerim buradan…

Soruyordun
İlkyaz işte
Uyanıp bir bahçeyi dinliyoruz
Tenhalık böyle

Dallar mı kırılmış, sarmaşıklar mı toz içinde
Beklesem hemen gelecek olduğun
Tam öyle olduğun
Oysa hep yanımdasın, seninle her şey yanımda
Kırık dökük de olsa yanımda
Mesela çok sevdiğin bir deniz bile yanımda
O deniz ki aramızda hiç kımıldamadan
Erkeğini iyi tanıyan bir kadın gibi yorgun.

Yarısı yenmiş bir elmaydık bana sorarsan
İkimizdik, iki kişi değildik
Bakıyorsak birlikte bakıyorduk gözlerimin içine
Birlikte gözlerinin içine bakıyorduk senin
Yanlıştı, doğruydu, hiç bilmiyorum
Sanki bir bakıma ayrılık böyle.

Karşılıklı otursak da ne zaman
Masa örtüsünü ikiye bölen ellerimizdi
Bir tırnak yeşilinden gerisin geriye
Ayak bileklerimizden gerisin geriye
Bütün bunlar gereksiz, bilmiyorum sanma
Gereksiz ama yalnızlık böyle.

EDİP CANSEVER

2 thoughts on “Nesrin Sipahi’nin anısına…

  1. Ilk yorumumu yapiyorum ve siirin devamini yazmak istiyorum..
    Devami online olarak yayinlanmamis nedense, ama asil sarsici yeri bence.

    Bir huzun kac kisinin huznu olurdu
    Cikarsak toplamak yerine
    Her huzun baska turlu olurdu
    Ne yaparsan yap saati kurma
    Oyle dagildik ki hepimiz
    Her gunun gecmesi yeni bir gercek oluyor
    Seninle her uzaklik gibi boyle.

    Kisisel bir merak: Baban bu yazdiklarini okuyor mu? Okumuyorsa, okumali bence. Seninle gurur duyuyor olmali.
    Sevgiler

Bir Cevap Yazın

