babamla sohbetler II

Evimizde boyu taa tavana değen ahşap bir kitaplık vardı.Cok severdim onu.Babamın kitaplarıyla doluydu ama bizim odamızda dururdu.Ust raflarında babamın eski işiyle ilgili kitaplar,aşağılara inildikçe çeşitli romanlar ve o zamanlar benim de çok işime yarayan ansiklopediler yer alıyordu.Okul dönemimde öğretmenlerimin verdiği araştırma ödevlerini evimde yapmak gibi bir lüksüm vardı.Babam biz daha küçücükken almış biriktirmiş o ansiklopedileri..Onun sayesinde arkadaşlarım gibi kütüphanelerde yapmak zorunda kalmıyordum ödevleri..Bu konuda çok şanslıydık gerçekten.Hem babam her zaman destek olurdu bize ödevler konusunda.eskiden türkçe derslerinde atasözleri açıklamaları yapılır,onlar üzerine kompozisyonlar yazılırdı.Anlamadığım bir şeyler çıkardı muhakkak ve babam yardımıma koşardı.O, her zaman her şeyi bilen biriydi benim gözümde.Hala da öyledir…

Bir önceki paylaşımımda da bahsettiğim gibi Eylül’de Selçuk’taydım.Babamla erik ağacının önündeki balkonda bir yandan kahvelerimizi içip keyif yaparken bir yandan da edebiyat sohbetlerimizi başlattık.Onun birikimlerini paylaşmak,önerdiği kitapları okumak bana her zaman keyif verir.artık bir kaç boş sayfası kalmış defterimden bir sayfa açtım ve başladım babamın sevdiği yazarları ve kitapları not almaya..

*Dmitri Dimov-Tütün I,Tütün II

*Necati Cumalı-Tütün Zamanı,Makedonya 1900,Zeliş

*Emile Zola-Para

*Jack London -Demir Ökçe

*Sait Faik

*Ahmet Hamdi Tanpınar

*Kemal Tahir-Yorgun Savaşçı

*Ivo Andriç-Drina Köprüsü

*Orhan Kemal-Suçlu

*Hüseyin Rahmi Gürpınar

Şimdilik babamın hatırlayabildikleri bu kadar.Aklına geldikçe ekleyeceğiz.Telefon görüşmelerimizde hatırlatıyorum ona.

Selçuk’a her gittiğimde babamın kitaplığından bir kaç kitabı alıyorum.Yavaş yavaş İstanbul’ a taşıyorum kitaplığı..Bu gidişimde Kanaat Kütüphanesinin Ansiklopedik Neşriyatı Serisi’nden Kristof Kolomb-Amerika’nın Keşfi isimli kitabı getirdim.Basım yılı 1931.Babamın kitaplığındaki en eski kitap bu sanırım..Kokusu mükemmel..Fiyatı 50 kuruş diye bir not var arka sayfasında…İçinde siyah beyaz resimler var.Amerika’nın keşfini ve Kristof Kolomb’un hayatını anlatıyor:

Henüz okumadım ama listemde tabii.Bu arada liste demişken babama okuma listemdeki kitapları gösterdim.şaşkınlıkla baktı..Çok fazla var çünkü ve çoğu da babamın tanımadığı yazarlar..Biz konuşurken annem geldi ve ‘nedir onlar neye bakıyorsunuz?’diye sordu.Ben de ‘ölmeden önce okunacak kitaplarımın listesi’dedim..Canım annem her zamanki gibi olaylara farklı bakış açısını sonuna kadar yansıtarak ‘kızım neden böyle yapıyorsun oku içinde kalmasın..Ne demekmiş o öyle ‘ölmeden önce okunacak’ çık çık çık… diye karşılık verdi 🙂

Canım annem benim..Keşke bu hayattan aklımızda bir şey kalmadan,şunu da yapsaydım,bunu da okusaydım,izleseydim,yeseydim,görseydim,arasaydım,öpseydim,özür dileseydim,gitseydim….gibi uzunca bir listeyle ayrılmasak..Listeler her geçen gün uzuyor…Artık bir yerlerden başlamalı,hızlanmalı…Depolamaya değil,paylaşmaya yaşamaya bakmalı…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Bir Cevap Yazın

