babamla sohbetler

küçük bir kızken bile babamla sohbet etmeye bayılırdım.Bütün gün o yanımda yokken neler yasadım neler yaptım,akşam olunca hepsini anlatırdım heyecanla..o da kendince yorumlar yapar,araya öğütler,küçük dersler serpiştirirdi.bu durum yıllardır sürüyor..

arkadaslarımı benden iyi tanırdı cünkü ben ona tanıdığım herkesi anlatırdım.Bir keresinde lisedeyken babam veli toplantısına geldiğinde öğretmenim Şaziye hanım babamın okulla ilgili herşeyi bilmesine,arkadaşlarımı görmese dahi tanımasına çok şaşırmış…

Şimdi aramızda kilometreler var.Ama bizim sohbetlerimiz aksamadan devam ediyor.İşte cep telefonunun  icadının hayatımı nasıl kolaylaştırdığının bir örneği;babamla istediğim gibi istediğim zaman konuşabiliyorum..Her zaman bıkmadan,sıkılmadan beni dinler babacığım..O gün kötü bir gün mü geçirdim hemen ararım onu..Beni öyle bir rahatlatır ki…Hayata bakışım değişir,sorunlarım gözümde küçülür.daha başka önemli şeylerin yanında kafamı taktığım bu küçük şeylerin ne kadar değersiz ve anlamsız olduklarını görürüm…

Babam da anlatır bana çoğu zaman.Paylaşımlarımız karşılıklı…O da bir edebiyat sever.Çocukluğum onun kütüphanesini karıştırmakla geçti..İlk zamanlarda okuyabileceklerim ve okumamam gerekenler  diye ayırırdı kitapları.Bir ebeveyn olarak bunu yapmak zorundaydı tabiki..Ama bazen ondan gizli bazı kitapları da okuduğumu itiraf ediyorum burada.O zamanlar gizli gizli bir şeyler yapmak çekici geliyordu sanırım.Çocukluk işte..

Jean Paul Sartre,Jack London,John Steinbeck,Pearl Buck,Ivo Andriç…..Daha nice yazarları babamın sayesinde tanımışımdır…Bir gün bize hediye kitaplar getirmişti..Nasıl mutlu olmuştum o gün..Dün gibi hatırlıyorum..İki tanesi bordo,biri çok koyu yeşil,diğeri de mavi ciltli en sonuncusu da gri ciltliydi..Bordo olanlardan  biri Kaptan Grant’ın çocukları,diğeri Tom Amca’nın Kulubesiydi.Yeşil ciltli olan Kara Elmas’tı.Benim en sevdiğim kitaplardan biriydi..Gri olan Gulliver’in Gezileriydi.Mavi olan da Uçan otomobil…Uçan otomobil’i okuduktan sonra gece rüyamda,babaannemlerin Kadife Kale’yi gören penceresinden uçan arabayla çıktığımı, İzmir’i gezdiğimi görmüştüm..Onca seneye rağmen rüyamı bile unutmamışım…

Arada durup durup koklardım bu kitapları.her zaman kitapların kendilerine has  kokuları olduğunu düşünmüşümdür.Hoşuma gider eski kitapların o yaşanmışlık hissi veren kokuları…Sonra büyüdüm.Başka başka yazarların başka başka kitaplarına koştum durdum.Paylaşımcı yanım yüzümden babamın aldığı o kitapları amcamın çocuklarına verdim.İstedim ki bu güzellikleri onlar da görsünler,tanısınlar.Aradan yıllar gecti birgün aklıma düştü o kitaplar.Nasıl böyle bir şey yapmıştım.babamım bana aldığı ilk kitapları hayatım botunca saklamalıydım.. diye düşünüp kızdım kendime.Amcamın oğlu Burak’la konuştum.Hala duruyorsa geri alabilme şansım var mı öğrenmek istedim..Ama maalesef onlar da başka birine vermişler..Hala kendime kızdığım üzüldüğüm bir konudur bu…Ne yapalım artık çok geç…

Konu ‘babamla sohbetler’ baslığı altında açılmış olsa da biraz kapsamın dışına çıktığımın farkındayım..Ama kime göre,neye göre felseme göre (bu konuda daha sonra çok çok konuşucaz) istediğimi yazma özgürlüğüne sahip olduğumu düşünüyorum.Neticede burası bana ait…Fazlasıyla kişiselleştirmek de benim tercihim…

 

One thought on “babamla sohbetler

  1. her kız çocuğu gibi ben de babama aşıktım. daha ilk okula gitmeden ‘babamla evleneceğim’ diyordum.her sabah onu işe geçirirdim, akşam pencerede yolunu gözlerdim. ilk kitapları bana da babam sevdirdi. sonra kitap kurdu oldum çıktım. ama babamla muhabbetim kitaplarımla olan bağlılığım gibi değil artık.sevgi baki ama aramızda buzdan bir duvar var. ben yaklaşsam eriyecek, annem hep söyler babama benzediğimi, ben de mi onun gibi duvarlar örüp çocuklarımı kendimden uzaklaştıracağım acaba?

    Mehmet amcayla muhabbetinizin eksik olmaması dileğiyle.

Bir Yanıt Bırakın

